Projekt eEarlyCare-T sufinanciran je sredstvima Europske Unije kroz Erasmus+ program, ugovorom br. 2021-1-ES01-KA220-SCH-000032661.
Koordinator projekta je UNIVERSIDAD DE BURGOS (UBU), Burgos, Španjolska.
Projekt je trogodišnji, a započeo je 01. studenoga 2021. godine.
Ukupni budžet projekta iznosi 399.937,00 Eura.
Projekt eEarlycare-T bavi se stručnim usavršavanjem stručnjaka koji rade s djecom uzrasta 0-6 godina. Usmjeren je na korištenje digitalnih resursa kao što su
Internet of Things, strojnog učenja i umjetne inteligencije u obrazovanju stručnjaka koji rade s djecom. Nastava će se temeljiti na korištenju inovativne nastavne
metodologije, kroz različite resurse kao što je korištenje avatara, tehnika gamifikacije i virtualnih laboratorija i virtualne stvarnosti.
Bitno je napomenuti da će se u nastavi koristiti tehnike strojnog i umjetne inteligencije, koje će omogućiti poznavanje obrazaca učenja svakog polaznika te će se ovisno o tome nuditi
personalizirani obrazovni sadržaji prilagođeni individualnim potrebama.
Korištenje ovih alata poboljšat će autonomiju i personalizaciju procesa učenja, posebno korisno u situacijama poput COVID-19 kriza.
Cilj projekta je razviti poslijediplomski nastavni sadržaj (module) za sve stručnjake koji rade s djecom u predškolskoj dobi (odgajatelji, psiholozi, zdravstveni radnici)
za usavršavanje u području ranog razvoja upotrebom napredne tehnologije u inteligentnoj virtualnoj učionici, uz korištenje virtualnih laboratorijskih tehnologija za razvoj praktičnih vještina
u radu s djecom s različitim smetnjama u razvoju (fizičke, kognitivne i/ili senzorne).
Svjetska Zdravstvena Organizacija naglašava da je rani fizički, socijalno-emocionalni i kognitivni razvoj kritični čimbenik budućeg
zdravlja i ukupne dobrobiti. Kvaliteta okruženja u kojem dijete raste izravno utječe na oblikovanje mozga. Nikada kasnije, tijekom
života, mozak nije osjetljiviji na poticaje iz okruženja koji oblikuju temeljne obrasce socijalnog, emocionalnog i kognitivnog funkcioniranja, kao u prvim
godinama života.
Pravilna ishrana od najranije dobi,
počevši od dojenja do uravnotežene prehrane, izravno je povezana sa kasnijim mentalnim i fizičkim zdravljem, pa i školskim uspjehom. Rani poticaji kroz igru povezani su s
psiho-motoričkim razvojem. Za malu djecu svako novo iskustvo predstavlja priliku za učenje. Djeca uče iz svega što vide, rade, čuju, osjećaju, mirišu i okuse; od svih s kojima komuniciraju
(razgovaraju, igraju se, smiju se); iz svakog okruženja u kojem se nađu. Razlike u znanju i sposobnostima, očigledne već u predškolskoj dobi, češće se kroz život
produbljuju nego smanjuju. Stoga je izuzetno važno prepoznati ranjivu djecu i omogućiti im primjerenu skrb i poticaj. Upravo je to jedan od
cilljeva E-earlyCare-T projekta.
Web stranica koordinatora: Project | eearlycare-t (ubu.es)
Pratite nas na društvenim mrežama: Twitter i Facebook.